KERUNTUHAN AL-AQSA PETANDA AWAL KIAMAT

Asalamualaikum para muslimin dan muslimat, alhamdulillah kali ini saya terasa terpanggil untuk menulis sedikit makluman untuk tatapan semua umat Islam tidak kira di Malaysia mahupun seantero dunia. Kebetulan kebelakangan ini saya sedang membuat sedikit kajian dan penyelidikan tentang isu yang paling tragis menimpa umat Islam apabila Israel bertindak meruntuhkan tempat suci umat islam yang pertama iaitu Masjidil Al-Aqsa di Baitul Maqdis. Selain dari ia pernah menjadi kiblat sert bait pertama kita sebelum baitullah al-haram di Mekah ia juga menjadi satu lambang keagungan kita semua melaluai peristiwa isra dan mikraj apabila baginda Muhammad saw pernah ke sana menaiki Boraq sebelum naik ke langit untuk bertemu Allah swt. Di Masjidil Al-Aqsa juga baginda telah mengimami solat berjemaah bersama semua nabi dan rasul sebelumnya. Kemudian dikatakan dari Al-Aqsa baginda naik ke langit bersama malaikat  Jibrail melalui tangga ghaib sehingga ke Sidratul Muntaha.

Persoalannya kenapakah bangsa Yahudi amat serius dalam mempertahankan tanah palestin ini sejak dari zaman nabi dulu sehinggalah ke zaman Salahuddin Al-Ayubi apabila beliau satu-satunya pejuang islam yang terakhir  berjaya menawan kembali negara Palestin dari tangan musuh melalui perang salib seterusnya menyingkir puak-puak  kristian dan yahudi dari bumi anbia. Kenapakan mereka satu-satunya bangsa yang suka merempat di negeri orang dan menghalaudan menindas pula umat islam palestin berkurun-kurun tanpa rasa bersalah. Di sini saya perlu ingatkan pada anda semua bahawa bangsa Yahudi bukanlah calang-calang kaum yang mudah untuk kita perlekehkan kerana sejarah telah membuktikan bahawa nenek moyong mereka juga bukan calang-calang manusia kerana ramai juga nabi dan rasul di kalangan bani Israel yang agung dan mahsur seperti Nabi Ibrahim as,  Nabi Daud as, Nabi Yahya as, Nabi Sulaiman as, Nabi Musa as dan ramai lagi nabi-nabi yang pernah Allah swt lantik dikalangan mereka menjadi sebagai khalifah di bumi ini. Di masa kini kita melihat ramai juga cendiakawan yahudi yang terkenal dari segala bidang, Engineering, musik, saintis dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, dimana ia memang paling tersohor. Hampir 70% perniagaan di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi, dari kosmetik, pakaian, pemakanan, senjata, perhotelan, perfileman dan sebagainya.

Gambarajah Rentas Masjidil Al-Aqsa

Mengapa Yahudi Meruntuh Masjid Al-Aqsa?

Maaf kerana intro dan mukadimah saya agak terlalu meleret-leret ini kerana saya ingin membuka mata anda semua kenapa mereka tetap tinggal di tanah Palestin secara haram dan mengistiharkanya sebagai sebuag negara haram yang bernama Israel walaupun ia tiada pengitirafan negara-negara lain. Sebenarnya bangsa yahudi ini mempunyai perancangan dan strategi  mega yang sulit untuk mengusai dunia. Agak pelik bagaimana sebuah bangsa yang tiada negara mampu merealisasikan impian itu kerena bilangan mereka yang kecil berbanding dengan umat islam. Bangsa Yahudi mempunyai agenda besar dalam menakluk dunia dalam masa terdekat apabila mereka mampu mengusai ekonomi dunia dan politik negara-negara berkuasa besar (veto) seperti Amerika, Britain, Rusia, India dan China. Bagaimanakah strategi mereka, di sebalik persoalan ini saya berpendapat bahawa bangsa yahudi beranggapan bahawa mereka bisa mengusai dunia sekiranya mereka dapat mengusai semula ilnu-ilmu yang tertanam dibawah runtuhan kuil mereka iaitu Haikal Sulaiman dimana kini dibina di atasnya Masjidil Al-Aqsa sejak zaman Abdul Malik bin Marwan iaitu selepas wafatnya nabi Muhammad saw. Di bawah tapak Masjidil Al-Aqsa juga dipercayai tersembunyi sebuah peti dari syurga yang pernah diberi kepada kaum nabi Sulaiman, Musa dan Harun. Peti tersebut juga dikenali sebagai Tabut Nabi Musa di mana sekiranya peti yang hilang sejak keruntuhan Haikal Sulaiman II dijumpai semula maka dengan kesaktian tabut tersebut bangsa yahudi bisa menawan dunia kembali sebagaimana runtuhnya kerajaan Firaun dengan kehadiran tabut anugerah Allah di zaman nabi Musa as. Di dalam blog saya sebelum ini terdapat beberapa artikel dan tesis yang menceritakan secara panjang lebar mengenai Tabut Nabi Musa dan rasanya tak perlu bagi saya mengupas secara terperinci tentang hal tersebut di sini. Masjidil Al-Aqsa akan dirobohkan oleh mereke semata-mata untuk membina semula Haikal Sulaiman III atau kuil Sulaiman. Sebenarnya di situ dipercayai tertanam begitu banyak kitab-kitab sihir kuno Mesir yang dikatakan mampu untuk menyeru Dewa atau Nabi yang terakhir mereka yang nanti-nantikan untuk menjadi Raja dan pemimpin mereka, tentu anda tahu siapa  sudah pastilah Dajjal Al-Masih.

Agenda Yahudi terlalu halus sehinggakan mengikut kajian yang saya buat dan insyallah saya akan bentangkan sedikit masa lagi iaitu bangsa Yahudi inilah sebenarnya telah menyesatkan kaum nasrani atau Ahli Kitab sehingga mereka berpaling tadah pada Nabi Isa as sehingga tercetusnya fahaman agama Kristian. Dan mengikut kefahaman saya juga golongan syiah juga dikatakan mempuyai kaitan dalam agenda Yahudi dalam menyesatkan umat islam, ini kerana golongan syiah ini dipercayai pada satu masa nanti akan menjadi seteru kepada Islam apabila menjadi puak as-Sufyani iaitu penentang ahlul Sunnah kerana golongan syiah ini berpendapat Iman Mahdi akan muncul dari golongan Syiah bukan dari golongan ahlul Sunnah oleh kerana itu merek berpaling tadah dan memihak kepada bangsa Yahudi. Hebat bukan kalau diperhalusi agenda Yahudi untuk menghancurkan Islam tetapi selagi kita di dalam pimpinan al Quran dan As Sunnah insyallah Allah swt tetap melindungi kita semua umat islam dari fitnah Yahudi yang maha hebat ini.

Arkeologi dan ahli kaji sejarah tahu bahawa runtuhan “Kuil Sulaiman” terletak di bawah Masjidil Al-Aqsa. Kita tidak tahu berapa dalam penggalian tersebut, namun kita tidak boleh berdiam diri dan membiarkan sahaja. Ini perlu perhatian dunia Islam. Umat Islam yang berjuta-juta ramainya seperti buih dilautan berbanding yahudi laknatullah ini melarang keras kerja-kerja penggalian yang akan meruntuhkan Masjidil Aqsa.

Ilustrasi Haikal Sulaiman III

Rahsia di bawah Masjidil A-Aqsa

  • Perkara ini menjadi perhatian Nabi Sulaiman dimana terdapat kaum-kaumnya yang kuat mengamalkan ilmu sihir dan okultisme. Baginda memerintahkan segala pengawalnya untuk pergi ke seluruh negeri dan merampas setiap buku, naskah, kitab-kitab atau laman bahawa okultisme atau yang tertulis segala ilmu sihir dimana amalan sesat ini diajar untuk berhubung dengan pemanggil roh. Ajaran ini dimana amalan iaitu berkaitan dengan jin dan setan.
  • Dalam Islam kita tahu bahawa ilmu sihir adalah haram. Al-Quran mengatakan kepada kita bahawa Jin dan Manusia harus tidak boleh berhubung kait walaupun hidup di dimensi yang selari dengan manusia, tetapi tidak harus berkomunikasi dengan satu sama lain. Jin tidak dapat dilihat, mereka boleh melihat kita, tapi kita tidak dapat melihat mereka. Tidak ada perkara seperti Jin “baik” atau membantu, kerana setiap jin yang bercakap dan berinteraksi dengan manusia secara langsung dilarang oleh Allah SWT.
  • Jadi arahan Nabi Sulaiman AS supaya mereka membawa kesemua buku, kitab yang berkaitan dengan ilmu sihir kepadanya, dan kemudian baginda kuburkan semua buku, kitab dan apa jua yang berkaitan dengan amalan ini dimana baginda fikirkan paling selamat iaitu tidak ada siapa yang boleh mendapatkan atau mencurinya.
  • Dimana baginda menanamkan iaitu di bawah tapak kuil asas tersebut. Baginda melantik beberapa orang kesasteria yang di kenali sebagai “Knights of the temple of Solomon” (Knight Templar) untuk menjaga asas kuil Sulaiman siang dan malam.
  • Kesatria melakukan ini pada awalnya. Selepas Nabi Sulaiman (AS) wafat, The Knights menemukan apa yang mereka menjaga. Mereka menyedari pentingnya maklumat ini, amalan sihir mereka berada di hujung jari mereka. Mereka mencuri dan mula berlatih. Mereka pindahkan kitab-kitab dan mula berlatih dan mengamalkan dan benar-benar jauh dari agama Nabi Musa dan Allah SWT. Dan tenggelam di bawah kuasa dan pengaruh Iblis (setan). Kerana sifat ritual mereka, mereka dengan cepat menjadi yang paling kuat dan orang-orang terkaya di negeri itu. Wawancara terbaru dengan ahli okultisme menegaskan bahawa Syaitan memberi penghargaan kepada pengikutnya dengan kekayaan dan keuntungan material di dunia ini, asalkan mereka melakukan apa saja yang ingin mereka iaitu menyebarkan rasuah, kefasikan dan kehancuran di bumi di wawancara juga mengatakan bahawa Syaitan meyakinkan mereka, melalui para imam dan pendeta tinggi, bahawa ia adalah Allah yang nyata. Dan itu ia hanya salah faham.
  • Selanjutnya selama berabad-abad, naskah itu diseludup ke Eropah, dan Kesatria Templar memberi nama “Free Mason”. Dengan kekuatan yang ditemui, baru mereka cepat menyebar pengetahuan ini di seluruh dunia, dalam bentuk perkumpulan rahsia. Semua dengan satu tujuan iaitu melayani Tuhan Setan, dan untuk mempersiapkan kedatangan Dajjal bermata satu, yang mewakili setan di bumi. simbol mereka adalah piramid atasnya oleh “semua melihat” SATU mata! Perlu diketahui bahawa orang Mesir kuno juga mempunyai satu mata melihat semua yang mereka sebut Mata Ra, dan Mata Osiris. Ingat bahawa ilmu hitam adalah diajar dari orang-orang kafir dari Mesir kuno.

Zionis pernah menyebut bahawa kawasan diantara sungai Nil dan Furat sebagaimana adanya “tanah yang dijanjikan.” Dajjal raja mereka, dan sesuai dengan keyakinan okultisme, mereka harus membangkitkan kuil asal baginya untuk mengambil takhtanya.Bukti arkeologi dan sejarah membuktikan bahawa runtuhan kuil asal Zion adalah di bawah Kuil Sulaiman. Ertinya Nabi Sulaiman AS tahu bagaimana kuasa jahat sihir ini, maka ia membina kuil pada candi zionist tersebut. Menyembah satu Allah SWT yang benar cukup kuat  untuk mengelakkan setiap kejahatan yang terjadi di sana. Ini adalah kerana mengapa yahudi/zionist ingin menghancurkan Masjidil Al-Aqsa supaya mereka dapat membangunkan semula kuil dibawah Masjidil Al-Aqsa. Satu-satunya tempat ia boleh masuk dan memerintah, adalah kuil disesuaikan dengan alam yang jahat.

Perkara ini menjelaskan mengapa Amerika begitu baik dengan Israel. Mereka mempunyai tujuan bersama, dan kepercayaan bersama. Mereka bekerja untuk sebuah kekuatan yang jauh lebih besar, dan jauh lebih jahat dan menipu. . Inilah sebabnya mengapa dasar luar negeri mereka pro-Israel. Inilah sebabnya mengapa mereka membiarkan Palestin akan diserang berkali-kali. Dan inilah sebabnya mengapa mereka menggambarkan orang-orang Arab dan Muslim semua sebagai pengganas. Mereka ingin mengubah dunia melawan kita dalam kebencian, kerana faktanya adalah, orang-orang yang akan terus mempertahankan Masjid Al-Aqsa adalah orang Arab! Muslim!. Muslim memahami pentingnya Masjidil Al-Aqsa, ia adalah kiblat pertama umat Islam. Oleh kerana itu orang-orang Muslim adalah musuh Dajjal dan Amerika adalah pengikut Dajjal.

Dalam Al-Quran mengatakan bahawa salah satu tanda akhir zaman sebelum kedatangan Dajjal, adalah runtuhannya Masjidil Al-Aqsa yang berlaku sebagaimana yang anda baca ini. Semoga Allah SWT melindungi kita semua dari kejahatan Dajjal dan pengikutnya. Semoga cahaya Islam bersinar terang dari sebelumnya. Dan bukti kedatangan Dajjal dan akhir zaman itu adalah kehancuran Masjidil Al-Aqsa dan kehancuran Al-Aqsa adalah petanda kiamat hampir tiba.

Allahualam.

§ 47 Responses to KERUNTUHAN AL-AQSA PETANDA AWAL KIAMAT

  • Nasionalis indo berkata:

    Pernyataan anda dapat memicu fitnah keserakahan umat Islam yg tdk mengerti tentang Masjidil Aqsa sebenarnya yg pernah menjadi kiblat adalah yg berada di Arasy. Semoga umat Islam sedunia tidak terpancing dg yg anda katakan “BEKAS KIBLAT MUSLIM” tsb. Masjidil Aqsa yg ketika Nabi isra mikraj bukanlah bentuk fisik masjidil aqsa yg anda maksudkan tsb, malainkan adalah Masjidil Aqsa yg ada diantara langit 7 lapis yaitu Arasy, yg letaknya tegaklurus dg kakbah Mekkah, dimana Rasulullah berjumpa dg arwah para nabi2 sebelumnya.

  • NEO berkata:

    Asalamualaikum saudaraku, Saya telah menulis artikel ini berpandukan ilmu pengetahuan yg saya perolehi dari ilmuan-ilmuan islam yg muktabar, insyallah. Adalah menurut riwayat yang dirawikan oleh Bukhari dan Muslim daripada al- Bara’, bahwa Nabi s.a.w, mula datang ke Madinah, beliau menepat pada akhwalnya (keluarga dari pihak ibu) dari kaum Anshar. Di waktu mula datang itu beliau shalat menghadap ke Baitul Maqdis, lamanya l6 atau 17 bulan. Sedang beliau rindu sekali kiblatnya itu menghadap ke Baitullah (Ka’bah). Setelah permohonan beliau itu dikabulkan Tuhan, maka shalat yang mula dihadapkannya ke Ka’bah itu ialah shalat Ashar. Suatu kaum menjadi ma’mum di belakang beliau. Setelah selesai shalat, searang di antara ma’mum itu pergi ke luar mesjid. Maka bersumpahlah orang itu sambil berkata:
    “Saya bersaksi di hadapan Allah, bahwa saya baru saja selesai shalat bersama Nabi s.a.w. menghadap ke Ka’bah”. Mendengar perkataan orang itu maka sekalian orang yang shalat itu memalingkan mukanya ke Ka`bah dengan tidak memutusi shalatnya.

    Sampai sekarang mesjid tempat orarng mengalih kiblat sedang shalat itu masih tetap dijadikan mesjid peringatan sejarah bernama mesjid Zul Kiblataini. Yang empunya dua kiblat. Inilah satu riwayat yang berkenaan dengan perputaran kiblat itu, disertai lagi oleh bebarapa Hadits yang lain. Menurut satu riwayat dari lbnu Abi Hatim , lbnu Jarir, Ibnu Mundzir dan al-Baihaqi, mereka mengatakan bahwa lbnu Abbas pernah berkata bahwa nasikh mansukh yang pertama terdapat dalam al-Quran, ialah urusan perpindahan kiblat itu , tetapi setengah ahli lagi berpendapat bahwa dalam urusan ini tidak terdapat nasikh-mansukh. Sebab bila Nabi Muhammad mulanya menghadap Kiblat! Baitul Maqdis, adalah menurut ijtihad beliau sendiri , sebeium ada ketentuan dari Tuhan. Sebab selama ini kedudukan Baitul Maqdis masih istimewa dan Ka’bah sendiri masih penuh dengan berhala.

    Menurut riwayat lbnu Abi Syaibah dan Abu Daud dan al-Baihaqi pula dari lbnu Abbas, katanya ketika Rasulullah masih di Makkah sebelum pindah ke Madinah, kalau shalat, beliau menghadap kiblat ke Baitul Maqdis, tetapi Ka’bah di hadapan beliau. Dan setelah pindah ke Madinah, beliau langsung berkiblat ke Baitul Maqdis 16 bulan setelah itu Allah memalingkan kiblatnya ke Ka’bah. Untuk mengetahui duduk perkara, di sini kita salin beberapa riwayat berkenaan dengan soal kiblat itu.

    Tentu kita telah mengerti dasar bermula di ayat 115 tadi. Jika ummat dipimpin menyatukan haluan kiblatnya, baik di Baitul Maqdis atau ke Masjidil Haram, bukanlah karena Tuhan Allah bertempat di kedua tempat itu. Atau mulanya Tuhan bertempat di Baitui Maqdis kemudian pindah ke Ka’bah.

    Bukan! Kiblat-kiblat itu adalah tempat biasa. Alam biasa dan batu biasa di Baitul Maqdis memang ada Sakhrah, yaitu batu yang menurut riwayat banyak kejadian yang berhubung dengan diri Nabi-nabi pada batu itu. Tetapi diapun batu biasa. Ada orang yang membuat dongeng bahwa batu itu tergantung tidak bertali ke langit. Teranglah bahwa itu dongeng yang tidak-tidak yang hanya dapat dipercaya oleh orang bodoh-bodoh yang belum pernah melihatrrya ke sana. Batu itu tidak tergantung, melainkan terlekat di atas bumi, berlobang sedikit ke dalam, sebagai batu-batu gua di mana-mana di dunia ini.

    Dan Ka’bah pun bukan batu akik atau yaqut yang didatangkan dari syurga Maka bukanlah karena batu-batu itu istimewa sangat, sehingga telah tergantung di antara alam dengan Tuhan, maka dianya yang dijadikan tempat buat kiblat , Ka`bah sendiri berkali-kali telah rusak. Di tahun 1957 pernah ada retak di Ka’bah, lalu dicari batu yang bagus-bagus dan ditambah dengan semen; bukan semen dari syurga, tetapi semen dari pabrik.

    Enambelas atau tujuhbelas bulan lamanya berkiblat ke Baitul Maqdis Maka Rasulullah s.a.w: sangatlah rindu jika Tuhan Allah menurunkan perintah wahyu kembali menyuruh berkiblat ke Masjidil Haram yang di Makkah. Kerinduan beliau itu sudah dapat dimaklurni dari wahyu-wahyu yang telah turun terlebih dahulu mengatakan bahwa rumah yang di Makkah itu diperintahkan Tuhan kepada Ibrahim buat mendirikannya.

    Maka oleh sebab Nabi Muhammad s.a.w. berkewajiban melanjutkan ajaran Ibrahim itu, yaitu menyerah diri kepada Allah, yang menjadi pokok asal dari sekalian agama, niscaya akan datanglah masanya, datang perintah menghidupkan kiblat yang asli itu kembali. Sebab dialah rumah tempat beribadat kepada Allah Yang Esa yang pertama sekali dibangunkan untuk manusia (lihat Surat ali lmran, Surat 3 ayat 96).
    Apatah lagi di dalam Strategi perjuangan, kepindahan Rasulullah s.a.w. ke Madinah ialah dengan tujuan memperkuat kaum Muslimin, untuk merebut Ka`bah itu kelak dari kaum musyrikin dan membersihkannya daripada berhala. Dengan segeranya kiblat dikembalikan ke sana, maka semangat buat merebut nya itu bertambah berkobar dalam dada seluruh ummat Tauhid yang telah mulai disusun di Madinah.

    Tuhan Allah Yang Maha Mengetahui akan segala rahasia hati hambaNya dan telah mengetahui keinginan RasulNya itu memberi ingatlah kepada Nabi s.a.w. bahwa peralihan kiblat itu kelak akan membawa suatu keributan lagi di kalangan orang-orang yang bodoh-bodoh. Inilah ayatNya:

    سَيَقُوْلُ السُّفَهَاءُ مِنَ النَّاسِ مَا وَلاَهُمْ عَنْ قِبْلَتِهِمُ الَّتِيْ كَانُوْا عَلَيْهَا
    “Akan berkata yang bodoh-bodoh dari manusia itu; Apakah yang memalingkan mereka itu dari kiblat mereka yang telah ada mereka padanya?” (Al Baqarah ayat 142).

    Tadi di atas telah kita salinkan beberapa Hadits yang menyatakan bahwa setelah Rasulullah s.a.w. berhijrah ke Madinah, kiblat yang beliau hadapi ialah Baitul Maqdis. Setelah 16 atau 17 bulan, lalu dipalingkan kiblat itu ke Ka’bah. Di dalam ayat ini telah diperingatkan kepada Rasulullah s.a.w. bahwa sebelum kiblat itu beralih , maka orang-orang yang bodoh di kalangan manusia itu akan menjadikannya percakapan yang ribut, mengapa dialihkan kiblatnya, padahal selama ini dia berkiblat ke Baitul Maqdis. Di dalam ayat ini disebut Sufahaau’ , sebagai kata jama` dari safih, yaitu orang-orang bodoh yang berfikiran dangkal , yang bercakap asal bercakap saja, tetapi tidak sanggup mempertanggung jawabkan apa yang diucapkannya. Harap penjelasan saya jelas, mohon rujuk atau bertanya dulu sebelum saudara membuat kesimpulan atau sesuatu pandangan. Alhamdulilah terima kasih atas komentar anda.

  • saedah berkata:

    sangat informatif. Saya berminat untuk berkongsi maklumat saudara ini dgn rakan2 facebook saya. Harap diizinkan…

  • amira berkata:

    sgt berguna.sy ingin berkongsi.terima kasih..

  • qareem berkata:

    maaf, saya cuma nak pastikan adakah keratan rentas masjid al aqsa yg tuan letak tu benar? memandangkan ia seperti keratan rentas masjid doom of rock/kubah emas, ketahuilah pihak zionist telah lama memesongkan anggapan umat Islam yang melihat bahwa Masjid doom of rock/kubah emas itu la masjid Al-Aqsa. Dgn agenda bahawa suatu hari nnti umat Islam tidak akan sedar akan keruntuhan masjid Al-Aqsa apabila Masjid doom of rock/kubah emas masih berdiri teguh.. maaf sekiranya sy yg tersalah..

  • Abed berkata:

    Jadi telah maklum bhw aqsa akan runtuh, apakah salah atau benar tindakan mempertahankannya?

  • irruhila berkata:

    assalamulaikum, saya amat tertarik sekali dengan entri-entri didalam blog ini. terutama tentang ‘peti tabut’ tersebut. saya banyak kali mencari info tujuan dan sebab israil memulakan peperangan terhadap islam. dan ada sesetengah blog juga ada mengatakan israel juga mencari ‘holy grail’? apa kah itu ‘holy grail’ saya kurang pasti dengan beberapa info di internet yang mengatakan ‘holy grail’ itu cawan suci tuhan kristian, dalam islam nabi isa a.s, dan ade sesetengah info mengatakan ‘holy grail’ itu adalah keturunan nabi isa a.s. bagaimana itu? terima kasih… :)

  • Jai berkata:

    Bgs info saudara, cuma nk btolkan sket bkn nabi ibrahim keturunan bani israel, bani israel keturunan nabi yaakob yg merupakn keturunan nabi ibrahim

  • kiki berkata:

    sy berfikiran yg kitab2 bwh masjid 2 da dicuri lama dulu..

  • Khalid Al Walid berkata:

    ‘holy grail’itu sebenarnya adalah kitab kitab sihir yahudi dari zaman nabi sulaiman yang telah dirampas oleh nabi sulaman..

  • Reehan berkata:

    Assalamualaikum,Saya sangat suka berkongsi hal-hal islam dgn share atau copy and paste artikel2 di blog ini.terus terang saya bingung di artikel yg 1 ini.yang mana yg benar dan yang mana yg kurang benar.saya takut jika saya share dan “andai kata” yg saya share adalah yg salah,saya akan menanggung dosa yg sangat besar kerana bisa saja saya di anggap memesongkan kitab suci kita Al-quran. Mohon di balas komen saya,dan bagi tau yg mana yg harus di share.wassalam

  • messi berkata:

    Boleh saya tahu ayat quran yg menjelaskan seperti petikan ayat di atas? ”Dalam Al-Quran mengatakan bahawa salah satu tanda akhir zaman sebelum kedatangan Dajjal, adalah runtuhannya Masjidil Al-Aqsa”

  • Nur rohmat berkata:

    Jazakumulloh khoiron katsiron….
    Semoga artikel ini bs membuka kesadaran mata hati umat islam sedunia dari tidur panjang kejumudan dan kejahilan kita

  • amzar berkata:

    kalau nak tahu UFO Dinaiki oleh Dajjal Bukan Makhluk Asing!!Anda telah dimanipulasikan oleh orang zionis mengatakan bahwa UFO alien yg punye..kita sendiri telah tahu di dalam Al-quran kita percaya kewujudan manusia,malaikat,jin,haiwan,..makhluk asing(alien) ade tak? berfikir sejenak… Presiden Amerika Syarikat serta golongan ILLUMINITI Pon ade menjalinkan hubungan dengan Dajjal atas tujuan membuka jalan untuknya ..Fakta bukan auta… Pemimpin negara Amerika asal dari keturunan babylon!..Amerika begitu baik dengan Israel. Mereka mempunyai tujuan bersama, dan kepercayaan bersama. Mereka bekerja untuk sebuah kekuatan yang jauh lebih besar, dan jauh lebih jahat dan menipu. . Inilah sebabnya mengapa dasar luar negeri mereka pro-Israel. Inilah sebabnya mengapa mereka membiarkan Palestin akan diserang berkali-kali. Dan inilah sebabnya mengapa mereka menggambarkan orang-orang Arab dan Muslim semua sebagai pengganas. Mereka ingin mengubah dunia melawan kita dalam kebencian, kerana faktanya adalah, orang-orang yang akan terus mempertahankan Masjid Al-Aqsa adalah orang Arab! Muslim!. Muslim memahami pentingnya Masjidil Al-Aqsa, ia adalah kiblat pertama umat Islam. Oleh kerana itu orang-orang Muslim adalah musuh Dajjal dan Amerika adalah pengikut Dajjal.

  • noraine berkata:

    Assalamualaikum. Bagus sekali informasi. Teruskan perjuangan anda. Sinar Islam terus memancarkan kemenangan. Semoga Allah memberkati.

  • montazeri berkata:

    Dengan nama ALLAH pak cik mulakan post. Alhamdulillah, akhirnya, segala persoalan pak cik mengenai imam mahdi telahpun terjawab.. Barulah pak cik faham sebenarnya.. Pak cik baru habis baca buku… Konspirasi Galaktikal karya Muhammad Nurani… Beliau dah terangkan secara hadis dan sunnah mengenai kedatangan imam Mahdi..

    Pak cik simpulkan begini ya, moga korang pun boleh amik key point terus..

    Pertama sekali, kemunculan imam mahdi da sangat dekat da.. Ia akan diawali dengan kemunculan panji-panji hitam. Kumpulan panji-panji hitam itu akan muncul di Afghanistan. Mereka adalah seorang yang lurus hati pada ALLAH Taala, korang tak percaya, korang pergilah ke daerah Khurasan, korang survery camne akhlak diorang. Rata-rata semua orang takut pada ALLAH dan kuat beribadat.

    Perkara ni orang Freemason da tau da. Korang tengok ya sekarang ni Amerika da hantar lagi 7000 askar tambahan ke Afghanistan. Diorang tau yang panji2 hitam akan muncul kat situ. Itulah sebab utama kenapa Amerika menakluk Afghanistan, bukan disebabkan hal politik, tapi disebabkan kumpulan-kumpulan panji hitam. Mereka ingat dengan kuantiti yang banyak, mereka mampu memenangni kumpulan panji hitam ni, tapi ALLAH da buktikan da, da banyak peperangan yang dianggotai oleh ramai orang kalah dengan satu kumpulan yang sedikit tetapi berkualiti tinggi.

    Ok, sekiranya korang da dengar ada pertempuran antara pihak US dengan mana2 pihak mujahidin di daerah Khurasan, korang harus percaya bahawa itulah pelindung bagi Imam Mahdi yang akan membuka jalan untuk imam Mahdi.

    Kedua, ada orang kata, perlukah kita mencari Imam Mahdi? Jawapannya tidak perlu, bahkan kemunculan Imam Mahdi akan diwar-warkan oleh Media Massa. Korang akan tengok sendiri kat TV. Dia takkan cerita apsal Imam Mahdi tetapi kehilangan sekumpulan Task Force Delta di padang pasir. Kumpulan Task Force Delta untuk pengetahuan korang adalah satu kumpulan tentera elit yang dilatih untuk operasi Khas. Pada masa tu, akan kecoh pasal ghaibnya pasukan ni secara tiba2.. namun, ALLAH dah beritahu da, yang team Delta ni dah ditelan bumi.
    Sekiranya berita kehilangan Task Force Delta tu disebarkan, masa itulah pencarian kepada Imam Mahdi bermula. Pada ketika itu, Imam Mahdi telahpun di bai’ah di antara Rukun dan Makam. Pada ketika itulah kelahiran Imam Mahdi. Maka, merangkaklah kita mencari dia, yang telah dijanjikan ALLAH untuk menyelamatkan manusia.

    Perwatakan Imam Mahdi adalah dia seorang yang pendiam, hanya berkata bila perlu sahaja, Raut wajah beliau sering kelihatan sedih dan serius, sebab memikirkan pasal masalah umat. Imam mahdi takkan muncul di mana2 kesatuan. Dia akan muncul secara sendiri. Nama dia adalah Muhammad Bin Abdullah.

    Dan, info lagi, Perang Dunia Ketiga bakal terjadi, dan ya, ia pasti terjadi. Kalo korang da tengok dunia da masuk perang dunia ketiga, cepat2 la bertaubat sebab kemunculan Imam Mahdi secara terang-terangan akan berlaku, dan ketika itu juga Dajjal akan mula muncul. Dajjal muncul apabila Haikal Sulaiman telah siap dibina. Masjid Aqsa masa tu dah ditawan oleh kaum Yahudi Zionis. Bila Haikal Sulaiman da tercipta, maka Dajjal masa tu akan muncul .

    Perang Dunia Ketiga akan berlaku di kawasan Timur Tengah, pada masa tu, Amerika akan mendapat sokongan penuh oleh liga-liga Arab, dan semua negara Arab masa tu akan memerangi Iran, yang dikatakan membawa Mass of Destruction. Masa tu memang ditakdirkan Iran kalah teruk. Masa habis perang tu, akan ada seorang daripada askar Amerika ni menjerit, “Tentera Salib telah pun menang!” sambil mengangkat tinggi Salib .

    Masa tu, tentera2 negara Arab terlihat kelakuan askar tersebut. Benda tersebut benar-benar menyentap hati diorang. Ibarat peperangan yang diorang sertai ini adalah demi agama Kristian, seperti mereka mengkhianati Islam, memerangi Islam. Akibat tak tahan, tentera2 sekutu Arab bangkit dan memusnahkan tentera Amerika dan sekutunya. Dan, pada masa tu, Imam Mahdi akan mengetuai peperangan terakhir tersebut.

    Itulah antara tanda2 yang korang kena tau., Dan pak cik akan berpegang dengan perhujahan ni sebab semua fakta tersebut disandar pada hadis… Lain2 teori, maaf, pak cik takkan terima.. Sekian terima kasih..

  • montazeri berkata:

    saya rasa artikal diatas ada betulnya…kenapa kita menuduh iran bersekongkol dgn yahudi sdngkan iran itu saudara kite..baca artikal di atas dan renung2kan.

  • hanafiah berkata:

    saya faham apa yg montzeri rasakan, pada pengamatan yg saya temui dari kitab dan tok2 guru dulu.. ada betulnya apa yg ditulis dlm artikal ini… cuma segolongan fahaman syiah yg percaya dan mengikuti dajjal membantu bangsa yahudi … suka diingatkan 5% rakyat iran sekarang terdiri daripada bangsa yahudi dan kristian koptik…golongan ini tidak ramai tetapi kuat sebab dibantu oleh kuasa sihir dajal pada masa itu.. wallahhualam..

  • sabilah berkata:

    sangat bermnfaat…terima kasih…sya ingin kongsikan ilmu ini ya….

  • muhammad afif abdillah berkata:

    Sungguh mengerikan

  • Berdasarkan informasi yang saya ketahui, ka’bah yang ada di Makkah adalah bangunan pertama di muka bumi, walaupun bukan dalam bentuk yang kita lihat seperti sekarang. Konon, ka’bah berada satu poros dengan Baitul Ma’mur yang berada di Arasy sebagai kiblat para malaikat. Ada juga yang mengatakan bahwa titik awal pembangunan ka’bah dilakukan oleh malaikat Jibril dan pada masa Nabi Ibrahim, beliau baru meninggikannya bersama Nabi Ismail. Kemudian beberapa waktu setelahnya, Nabi Ibrahim kembali lagi ke Yerussalem untuk menemui Siti Sarah sepulang perjalanannya di makkah bersama Siti Hajar. Pada saat berada di Yerussalem Beliau dan Siti Sarah dikaruniai anak, yaitu Nabi Iskhak. Pada saat itulah Nabi Ibrahim dan Nabi Iskhak membangun Baitul Maqdis sebagai batu tempat para nabi keturunan Bani Israil beribadah kepada Allah. Jadi Ka’bah lah yang lebih dahulu dibangun. Namun yang menjadi permasalahan adalah manakah sebenarnya kiblat pertama umat muslim secara syariat? Apakah peribadatan Rasulullah yang menghadap Baitul Maqdis adalah yang kali pertama disyariatkan dari Allah atau ini hanya peristiwa sementara yang terjadi dalam waktu 16 bulan ? Mohon penjelasannya!

  • taufiknurihim berkata:

    Klo boleh tanya,dari 10 tanda kiamat besar sudah berapa tanda yang terjadi?

  • shanty berkata:

    Yang pernah saya denagr bukan 16 atau 17 bulan, namun 16 tahun umat islam ber kliblat di masjidl aqsa sebelum akhirnya di pindah kan ke masjidil Haram di mekkah, Baginda rasul sholat di masjid kiblata’in dimana 2 rakaat pertama berkiblat di masjidll aqsa dan 2 rakaat kedua beliau berkiblat di masjdil haram…

  • Qwerry Mee berkata:

    Insya Allah apa yg di katakan admin
    mendekati kebenaran (Allahualam
    Bishshawa), dan memang pd awalnya
    kiblat pertama kali mengarah ke masjidil
    aqsa namun mendapat hinaan dari kaum
    yahudi krn kiblat kita ternyata sama dgn kiblat mrk shg terjadilah seperti yg
    dijelaskan diatas. Tolong di koreksi jika
    saya salah menyebutkan nama kaum atau
    yg lainnya.

  • jem berkata:

    nabi Muhammad saw bersedeh apabila mendapat ejekan dari kaum yahudi ,bilamana yahudi mangatakan ugama Muhammad pun mengadap arah kiblat sama dgn kita…

  • Andi Lubyantono berkata:

    Izin copy sama paste ya :)

  • Aldy Septiandi Al-Amin berkata:

    Bagus banget artikelnya mas
    thanks banget ya infonya

  • Nur Hijriah Wahyuni Al-Habsyi berkata:

    Bersatulah umat islam ,jangan mudah diadu domba oleh Zionis dajjal !!
    Sesama islam adalah bersaudara ,hadapilah musuh yg sebenarnya ,bukannya malah gontok2an dengan sesama saudara ,sedang harta kekayaan negara emas kuning dan emas hitam ludes dirampok zionis dajjal…!!

  • […] (temple of solomon) pernah saya kupaskan sebelum ini dalam sebuah artikel saya yang bertajuk “Keruntuhan Al Aqsa Petanda Awal Kiamat“, saya tergerak untuk terus mengkaji sejarah misterinya sebagai satu bahan ilmiah yang mungkin […]

  • dwi berkata:

    Mengapa yg menulis coment hampir semuanya tidak berani menampakkan wajahnya?

  • nurmunirah berkata:

    semoga allah selamatkan al aqsa

  • yusof berkata:

    segeralah bertaubat dan beramal…masjid Al-qasar skrg ni dah retak tiang2 nya…akibat yahudi mengali lubang d bawah nya….nauzubillahh…

  • nankberry berkata:

    Manteeep… We lah

  • fearman yurly berkata:

    setiap ada awal pasti ada akhir, setiap orang yang beriman pasti percaya pada hari kiamat, yang menjadikan persoalan apakah kita tetap dalam islam sejati pada saat itu? semoga Allah SWT mematikan kita tetap dalam keadaan Islam yang seutuhnya.( Tetap bersaksi tiada Tuhan selain Allah SWT dan nabi Muhammad SAW sebagai utusan Allah.SWT) Amin.

  • munirah berkata:

    alahamdulillah npknya penulis blok n komen yg ada di sini sgt berguna utk kita semua moga2 kite semua dpt menambah keimanan kerana kerana allah bukan tkt pada dajjal almasih

  • ruhiyati berkata:

    sedarlah wahai umat islam semua , jgnlah kita berpecah agar hidup umat islam selamat

  • juned berkata:

    makasih ya udah bagi bagi informasi nya , ini sangat bermanfaat sekali .

  • ali berkata:

    Assalamualaikum. Saya ingin berkongsi pendapat tentang dajal bermata satu itu. Sebenarnya telah ada sekarang ini yang begitu mujarab memesongkan manusia dengan segala macam gaya dan cara. Benda yang saya maksudkan ialah TV, komputer, hand phone. Itulah yang dimaksudkan dengan sign bermata satu yang telah dihidupkan oleh yahudi untuk menyesat dan melalaikan umat islam. Didalamnya ada cerita berbunuhan. Cerita sex yang berleluasa. Adegan cium telanjang perempuan dan lelaki.Dan banyak lagi……….. benda/ cerita yang nampak baik tapi disebalik menyesatkan. Kita jangan tunggu lagi dajal bermata satu itu. Mereka dah ciptakan semua itu untuk memesongkan akidah umat islan dan manusia keseluruhannya. Kita tunggu nabi Isa datang kembali ke dunia ini untuk menghapuskan semua seber dan menara telekonukasi di dalam dunia ini. Dan selepas itu manusia kembali beriman kepadah allah semuanya. Allahhualamhumabisawab.

  • sasikumar berkata:

    bagi saya, kiblat sebenar- benarnya adalah di kaabah dengan bukit ilmu matematik iaitu golden ratio(1.618). sebab paling kuat, kenapa rasulullah tercinta kita pada mulanya menghadap baitul maqdis sebagai kiblat tetapi bukanya kaabah..seandainya rasulullah menghadap kaabah sebagai kiblat pada mulanya akan wujud satu fitnah besar iaitu manusia akan mula mengatakan bahawa rasulullah sebenarnya menyembah berhala (sebanyak 360) di sekeliling kabbah, maka Allah tahu akan hati busuk dan sifat keji manusia akan terdorong melakukan fitnah tersebut.jadi berlakulah peristiwa ini….sesungguhnya Allah maha berkuasa di timur dan barat. saya sentiasa percaya bahawa apa pun yang dilakukan oleh rasulullah pasti ada sebabnya. harap pendapat saya ini mampu menjelaskan masalah ini. kalau salah tolong betulkan saya. sekian terima kasih.

  • A Muslim berkata:

    Pendapat saya.
    Al Aqsa bukan kiblat pertama orang islam.

    Kiblat umat islam sejak nabi Ibrahim ialah Baitullah di Mekah. Anak2 dan cucu-cucu nabi Ibrahim berkiblat ke Baitullah di Mekah. Namun setelah beribu tahun berlalu wujud satu jurang dimana tiada lagi nabi dan agama nabi ibrahim telah sampai ketangan pendeta yahudi dan Nasrani. Kitab2 taurat dan zabur telah ditukar. Kiblat ditukar!
    Semua orang tertipu sebegitu lama sehinggalah kepada zaman nabi Muhammad saw. The true qiblat for muslims was then revealed – the Kiblat of Nabi Allah Ibrahim as.

    Ada kemungkinan besar nabi saw juga merasa sesuatu tak betul mengadap ke Al Aqsa kerana datuk neneknya yang membawa agama ini membina baitullah yang sepatutnya menjadi kiblat yang sah.

    al-Baqarah ayat 144, “Sungguh Kami (sering) melihat mukamu menengadah ke langit , maka sungguh Kami akan memalingkan kamu ke kiblat yang kamu sukai. Palingkanlah mukamu ke arah Masjidil Haram. Dan dimana saja kamu berada, palingkanlah mukamu ke arahnya. Dan sesungguhnya orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberi Al Kitab (Taurat dan Injil) memang mengetahui, bahwa berpaling ke Masjidil Haram itu adalah benar dari Tuhannya; dan Allah sekali-kali tidak lengah dari apa yang mereka kerjakan.” (QS. Al Baqarah:144)

    Hampir 1/3 kisah dalam Al Baqarah menceritakan apa yang telah terjadi sejak zaman nabi ibrahim, pembinaan kaabah sebagai kiblat, perjanjian nabi ibrahim dengan anak2 nya yang akan meneruskan agama yg ia bawa dan semua kisah- kisah ini memberi pengetahuan mengenai kebenaran sebelum revelation mengenai kiblat yang benar untuk umat Islam, agama nabi Ibrahim, di buat.

    Malang sekali sampai sekarang umat islam masih percaya Al Aqsa kiblat pertama umat islam. Masih percaya kepada apa yang telah di korup oleh orang Yahudi dan Nasara. AL Quran menceritakan semua ini dengan detail tapi umat islam mahu lebih percaya cerita pendeta2.

    Wallahu’alam

  • miza berkata:

    wau..nice work bro..this is really amazing..saya baca sampai naik bulu roma..

  • Fatma berkata:

    Subhanalloh,,semoga engkau ditambahkan ilmu dan rahmat-NYA

  • Pia Ever berkata:

    ya saya berpuas hati dengan apa yg di tuls dlm blog ini..dan brtrima ksih ats prkgsian anda….

  • Herni berkata:

    Alhamdulillah saya masih diberi kesempatan membaca artikel ini…. terima kasih ini sangat bermanfaat sekali… kalau boleh saya ijin share diFB saya agar saya bs berbagi informasi dengan sahabat2 saya…terima kasih… :)

  • BENTUKLAH PASUKAN MILITER PADA SETIAP ZONA ISLAM
    SAMBUTLAH UNDANGAN GUBERNUR MILITER ISLAM
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    Untuk para Rijalus Shaleh dimana saja kalian berada,
    bukankah waktu subuh sudah dekat? keluarlah dan hunuslah senjata kalian.
    Firman Allah: at-Taubah 38, 39
    Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu jika dikatakan orang kepadamu: “Berperanglah kamu pada jalan Allah”, lalu kamu berlambat-lambat (duduk) ditanah? Adakah kamu suka dengan kehidupan didunia ini daripada akhirat? Maka tak adalah kesukaan hidup di dunia, diperbandingkan dengan akhirat, melainkan sedikit
    sekali. Jika kamu tiada mahu berperang, nescaya Allah menyiksamu dengan azab yang pedih dan Dia akan menukar kamu dengan kaum yang lain, sedang kamu tiada melarat kepada Allah sedikit pun. Allah Maha kuasa atas tiap-tiap sesuatu.
    Firman Allah: al-Anfal 39
    Dan perangilah mereka sehingga tidak ada fitnah lagi, dan jadilah agama untuk Allah.
    Peraturan dan undang-undang ciptaan manusia itu adalah kekufuran, dan setiap kekufuran itu disifatkan Allah sebagai penindasan, kezaliman, ancaman, kejahatan dan kerusakan kepada manusia di bumi.
    Allah Memerintahkan Kami untuk menghancurkan dan memerangi Pemerintahan dan kedaulatan Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis yang mengabdikan manusia kepada sesama manusia karena itu adalah FITNAH
    Firman Allah: al-Hajj 39, 40
    Telah diizinkan (berperang) kepada orang-orang yang diperangi, disebabkan mereka dizalimi. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa untuk menolong mereka itu. Iaitu
    orang-orang yang diusir dari negerinya, tanpa kebenaran, melainkan karena mengatakan: Tuhan kami ialah Allah
    Firman Allah: an-Nisa 75
    Mengapakah kamu tidak berperang di jalan Allah untuk (membantu) orang-orang tertindas. yang terdiri daripada lelaki, perempuan-perempuan dan kanak-kanak .
    Dan penindasan itu lebih besar dosanya daripada pembunuhan(al-Baqarah 217)
    Firman Allah: at-Taubah 36, 73
    Perangilah orang-orang musyrik semuanya sebagai mana mereka memerangi kamu semuanya. Ketahuilah bahawa Allah bersama orang-orang yang taqwa. Wahai Nabi! Berperanglah terhadap orang-orang kafir dan munafik dan bersikap keraslah terhadap mereka.
    Firman Allah: at-Taubah 29,
    Perangilah orang-orang yang tidak beriman, mereka tiada mengharamkan apa yang diharamkan Allah dan Rasul-Nya dan tiada pula beragama dengan agama yang benar, (iaitu) diantara ahli-ahli kitab, kecuali jika mereka membayar jizyah dengan tangannya sendiri sedang mereka orang yang tunduk..
    Bentuklah secara rahasia Pasukan Jihad Perang setiap Regu minimal dengan 3 Anggota maksimal 12 anggota per desa / kampung.
    Siapkan Pimpinan intelijen Pasukan Komando Panji Hitam secara matang terencana, lakukan analisis lingkungan terpadu.
    Apabila sudah terbentuk kemudian Daftarkan Regu Mujahid
    ke Markas Besar Angkatan Perang Pasukan Komando Bendera Hitam
    Negara Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu
    Mari Bertempur dan Berjihad dalam Naungan Pemerintah Khilafah Islam, berpalinglah dari Nasionalisme (kemusyrikan)
    Masukan Kode yang sesuai dengan Bakat Karunia Allah yang Antum miliki.
    301. Pasukan Bendera Hitam
    Batalion Pembunuh Thogut / Tokoh-tokoh Politik Musuh Islam
    302. Pasukan Bendera Hitam Batalion Serbu
    – ahli segala macam pertempuran
    – ahli Membunuh secara cepat
    – ahli Bela diri jarak dekat
    – Ahli Perang Geriliya Kota dan Pegunungan
    303. Pasukan Bendera Hitam Batalion Misi Pasukan Rahasia
    – Ahli Pelakukan pengintaian Jarak Dekat / Jauh
    – Ahli Pembuat BOM / Racun
    – Ahli Sandera
    – Ahli Sabotase
    304. Pasukan Bendera Hitam
    Batalion Elit Garda Tentara Khilafah Islam
    305. Pasukan Bendera Hitam Batalion Pasukan Rahasia Cyber Death
    – ahli linux kernel, bahasa C, Javascript
    – Ahli Gelombang Mikro / Spektrum
    – Ahli enkripsi cryptographi
    – Ahli Satelit / Nuklir
    – Ahli Pembuat infra merah / Radar
    – Ahli Membuat Virus Death
    – Ahli infiltrasi Sistem Pakar
    email : angsahitam@inbox.com
    masukan dalam email kode yang dikehendaki
    misalnya 301 : (untuk batalion pembunuhh Thogut / tokoh-politik)
    email : seleksidim@yandex.com

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 588 other followers

%d bloggers like this: