RAHSIA AMALAN WANITA SOLEHAH

 

1. Mendirikan solat

Semua manusia yang sudah mencapai umur baligh diwajibkan keatasnya solat fardu lima waktu sehari semalam. Solat fardu dengan rajin  dan lakukannya solat sunat bagi menampung kekurangan yang terdapat pada solat wajib itu tadi.

2. Menjaga solatnya

Seseorang yang wajib solat dituntut juga khusyuk ketika menunaikan kewajipan itu. Selain khusyuk,menunaikan solat juga dituntut beristiqamah iaitu melakukan solat dengan berterusan mengerjakannya serta menjaga waktunya, ini bermaksud solat itu mesti diawal waktu dan tidak berlengah- lengah.

3. Bersyukur dan redha

Manusia ini biasa mempunyai tabiat yang buruk kerana apabila ditimpakan ujian atau musibah sering mengeluhdan adakalanya seperti menyalahkan takdir. Sebaiknya kita bersyukur dan redha dengan setiap pemberian Allah.

4. Selalu bersedekah

Murah hati adalah sifat yang mulia. Kehidupan akan menjadi indah dan bahagia apabila semua orang ada perasaan ingin saling bantu membantu sesama saudara seagama. Sehingga malikat berdoa agar orang yang rajin memberi sedekah itu Allagh S.W.T akan gantikan dangan ganjaran yang berlipat kali ganda.

5. Menjaga maruah diri

Untuk menjadi wanita solehah hendaklah wanita itu menjaga maruahnya dengan menutup aurat dengan betul.memelihara diri dan kehormatannya serta menjauhi perlakuan yang boleh mendorongnya  melakukan maksiat dan perbuatan keji.

6. Takut murka Allah

Wanita solehah sentiasa patuh kepadaajaran Allah dan menjauhi semua laranganNya. Walaupun  Allah tidak dapat dilihat tetapi sentiasa merasakan Allah itu maha melihat semua perbuatan hambaNya.

7. Menjaga amanah.

Sebagai wanita perlulah menjaga amanah yang telah dipikulkan ke atasnya seperti amanah menjadi seorang isteri, seorang ibu , seorang pekerja, seorang tertangga. Amanah kepada Allah seperti di dalam surah Al-Fatihah , ‘kepada Engkau kami menyembah dan kepada Engkau kami memohon pertolongan.

8. Pandai mengaji Al-Quran

Wanita solehah  selain solat, menjaga solatnya dengan istiqamah, menjaga amanah dan memelihara diri, mestilah juga tahun mengaji quran dan suka /sering menjadikan Quran itu sebagai sahabatnya. Sesungguhnya rumah yang tidak diperdengarkan alunan bacaan Quraan ibarat sebuah kubur.

§ 66 Responses to RAHSIA AMALAN WANITA SOLEHAH

  • saerah berkata:

    saya ingin sekali menjadi perempuan solehah, yang baik. tetapi kadang-kadang saya tidak mampu untuk melawan bisikan syaitan yang mengajak ke arah kemaksiatan

  • NEO berkata:

    Setiap insan yg bernama wanita pasti ada perasaan ingin menjadi yang terbaik dalam hidupnya samada sebgai rakan yg terbaik, anak yg terbaik, isteri yg terbaik atau muslimah yg terbaik kerana semua perasaan itu adalah satu kurnian dari Allah swt. Perasaan itu juga merupakan sebagai satu petanda bahawa iman masih ada dlm diri walaupun kita kekadang berasa yg kita terlalu dekat dengan kemungkaran dosa dan terlalu jauh dengan hidayahnya. Insyallah selalulah bermuhasabah diri dan positif pd diri kita bahawa Allah masih dan sentiasa ingat pada kita cuma kita sahaja yang selalu lupa padanya. Cara untuk kita ingat padanya hanyalah dengan mengerjakan solat kerana ketika solat kita amat hampir padanya dan semoga Allah memberi kekuatan pada saudari untuk menghadapi segala dugaan dan rintangan untuk berubah dari sesuatu yang kurang baik kepada yang lebih baik. Sama-samalah kita berdoa semoga Allah sentiasa memberi hidayah dan perlindungan kepada kita semua. Bersabarlah, Bermuhasabahlah dan Berdoalah insyallah pasti kita boleh berjaya, insyallah.

    reply from : johneox@khairul (18/02/2011)

  • saerah berkata:

    saya tidak pernah meninggalkan solat…puasa…saya menutup aurat..mengaji alquran setiap malam dan sentiasa mencari apa yang saya tertanya-tanya dalam hidup ini.tetapi kadang-kadang saya mengumpat kerana tidak puas hati..suka berhias, berpegangan tangan dengan bukan muhrim… Insya-Allah…semoga saya dapat menjadi orang yang baik pada satu hari nanti..terima kasih.

  • muslimah sejati berkata:

    hmm…betul….sentiaselah muhasabah diri…dan perkara yang ana paling lemah adalah apebila mendengar orang mengumpat dan sbab x puas hati menyebbkan ana mengumpat….insyaAllah ana akan cube muhasabah supaya jauhi mengumpat..kerana itu adalah salah satu dosa2 besar…..AMIN………..

  • UHTI ATIEN berkata:

    Wanita sholeha…….adalah wanita yang tidak hanya berdiam diri sekedar mengerjakan hal- hal yang mahdoh saja seperti sholat zakat akan tetapi wanita sholeha adalah wanita yang mampu menjadikan hidupnya hanya semata- mata karena Alloh, menjalankan islamya secara kaffah,dan bagaimana hubungan dirinya dengan dirinya sendiri dan hubungannya dengan orang sekitar.
    smoga kita termasuk wanita yang soleha……….amiiiiiiiiiiiiiiiin

  • Huda Ghazali berkata:

    Salam encik.
    amik mana gmbar perempuan kat atas ni?
    ni gmbar kawan saya

  • Intan berkata:

    Assalamualaikum, biarpun saya bukannya sempurna seperti mana wanita lain yang telah menjadi isteri orang dan telah memberikan zuriat kepada suaminya, biarpun saya belum dapat memberi zuriat kepada suami saya…namun saya sangat berharap dapat menjadi seorang isteri yang sempurna kepada suami saya,dan menjadi isteri yang solehah……

  • alia solehah berkata:

    semoga sy mdapat hidayah allah

  • Hamba Allah berkata:

    semoga kita semua di redhai allah s.w.t

  • Jihan Najib berkata:

    Assalamualaikum , saya ingin meminta izin untuk copy artikel ini .

  • haliza yahaya berkata:

    saya rs hidup saya kini kosong..setelah sekian lama mengalah dan bersabar dengan kerenah suami yg suka mempermainkan perasaan prempuan dan happy go lucky spt org bujang.. sy hnya fikir ttg sy dan anak-anak.. smua sy kna urus sndri.. bantulah saya..

  • nor mahfuzah saad berkata:

    saya pun nak jadi wanita yg solehah yg mencintaiNYA dan kekasihNYA melebihi segalanya.

  • pencari hidayah berkata:

    sy pun byk lakukan dosa…tp x la dosa2 besar. n0rmal la kn name lg manusia…tp sy dh b’taubat. sy harap sy dpt jadi wanita yg solehah untk suami tercinta dan ibu mithali kpd ank2.

  • Alyah Ali berkata:

    Assalamualaikum, saya ingin sangat menjadi isteri solehah pada suami saya yg sgt baik & bertanggungjawab. Saya jaga solat, solat sunat, baca Quran dan belajar tajweed walaupun saya rasa agak terlambat, puasa sunat, ikut cakap suami dan segala yg boleh saya lakukan. Masalahnya ialah, saya terlalu ikut kata hati dan dlm diam- diam jatuh hati pada seseorg yg saya kenal melalui facebook. Lebih teruk, saya beri wang pada org yg saya kenal melalui facebook dan org itu memang layak kalau saya panggil anak. Saya rasa bodoh sgt2 tapi saya seperti ketagih dgn hubungan cinta sebelah tgn ni..memang saya rasa dipergunakan dan sungguh saya tak berani utk beritau sesiapa tentang hal ini. Saya berharap sangat2 kalau ada org yg menyedarkan saya kerana saya selalu justify yg perbuatan ini tidak salah kerana ia berlaku dalam alam maya shj. Saya kini sedih kerana org yg saya suka dan tolong dgn wang ringgit tidak pedulikan saya lagi. Memang saya bodoh tapi saya masih mengharapkan supaya dia membalas segala message saya. Apa yg perlu saya lakukan utk kembali kpd keadaan asal saya? Tolonglah…saya seperti org yg putus cinta…

  • siti noraza berkata:

    Assalamualaikum…saya pun ingin sangat menjadi seorang wanita dan isteri yang solehah pada suatu hari nanti…meniti hidup dengan pelbagai dugaan walaupun baru berusia 20-an.. pada masa yang sama, dugaan ini melemahkan semangat saya….adakah ini mengajar saya untuk jadi matang dan berusaha mencari keredhaan Allah S.W.T dan sentiasa mendekatkan diri padanya????…

  • syarzila berkata:

    Alyah Ali : jgn percaya pd cinta facebook, msh belum terlambat untuk saudari berubah,buatlah solat taubat dan perbayakkan doa semoga boleh melupkan insan fb tersebut. Saudari patut bersyukur kerana hanya kehilangan wang ringgit, bukan maruah diri. Sudah terang2 insan itu hanya mahu mengambil kesempatan, jgn terpedaya dgn kata2nya yg indah2.. org dah biasa menipu, mmg kita akan mudah tertipu dgn hasutannya.Saudari sudah mempunyai suami, jgn sampai masjid yang dibina runtuh gara2 itu semua. fikir, dan renung2 kan lah…

  • puteh berkata:

    salam,..masa sy di alam remaja…sy seorang yg taat pada perintah allah dan ibu bapa sy…sy juga tidak pernah bercinta diwaktu persekolahan sy…namun ujian datang apabila sy menjejakkn kaki ke universiti…pd mulanya sy masih menjaga solat, masih membaca al quran setiap hari dan melakukan perkara-perkara sunat….namun semasa sy brda di semester 3 sy telah bercinta dgn seseorang…sehingga sy lalai.. sy juga jadi jarang bersolat..dan sy tidak lagi membca al quran setiap hari… yg sy ingat bgn ja tido…mesej ngan kekasih…sy buta dalam menilai cinta sehingga sy sanggup kena maki dgn dia dan sy abaikan kawan-kawan seperjuangan sy yg banyak bersama sy semata-mata kerana kekasih sy itu…pernah satu ketika di bulan puasa sy minta izin dia untuk pegi tarawih…dia tak benarkan…sy pun tak pergi…sampai satu masa setelah 3 tahun sy bercinta dgn dia…hubungan kami mula goyah…dia dapat sambung belajar di selangor…hubungan kami mula renggang….sy sudah tak keruan…dia seakan mula menjauhi sy…dan yang paling sy terkilan dia menuduh sy ada lelaki lain…sy bersabar dgn sikap dia…sehingga lah sy mendapat pekerjaan ..hubungan kami terus retak menanti belah….rupanya dia sudah ada peganti sy….sy kecewa yg amat sangat……akhirnya sy ditinggalkan….oleh kerana kecewa sy mula main kan hati lelaki….sy banyak berkawan dgn lelaki…sampai lah sy berjumpa dgn seorang lelaki yatim piatu..dia banyak mengisi kekosongan diri sy dan bersabar melayan apa saja kerenah sy….setelah beberapa ketika dia melamar sy…sy menerima lamaran dia…kmi bernikah…di saat itu sy terasa hidup sy masih kosong masih tidak tenang…sy mula bersolat kembali dan memaksa diri sy sentiasa membaca al quran setiap hari…alhamdulillah…segala yg sy lakukan hati sy kembali tenang….suami sy byk mnyokong…sy rasa bersyukur allah telah temukan sy dgn jodoh yg dapat membimbing diri sy kembali ke jalan allah…sy sentiasa berdoa agar allah menetapkan hati sy supaya tidak lagi lalai dalam menjalani hidup sy walau apa pun yg sy hadapi dan lalui…amin…

  • amira berkata:

    as salam…saya dalam proses untuk berubah…saya sangat berterima kasih kerana blog ini dapat membantu saya…

  • myra berkata:

    as salam…saya hanya wanita yang xterdaya untuk menepis cinta daripada hadir..tetapi saya ingin sekali melupakan insan yang datang bertandang di hati saya..apakah saya peelu buat..insan itu juga akrab dengan adik perempuan kandung saya..dan semburu menghantui diri…saya memohon bantulah saya untuk lupakan dia..saya tidak terdaya untuk menangis atas sbb ini…apa yang saya mahu adalah mencari cinta Ilahi..berjuang demi masa depan saya…

  • NEO berkata:

    Salam buat Myra, perasaan cinta itu satu anugerah dari Allah. Perasaan ingin menyintai atau dicintai adalah suatu lumrah atau fitrah dalam norma kehidupan setiap insan. Perasaan itu juga satu ujian dari Allah dan antara cabaran dan dugaan yang amat berat untuk ditempohi sepertimana kisah Zulaikha dan Nabi Yusof di uji dengan perasaan cinta itu, sama ada kerana Allah atau nafsu. Bersabarlah sesungguhnya Allah sentiasa bersama dengan kita, insyallah kita berasa kuat untuk menghadapi ujian2nya. Berdoalah semoga cinta itu berada di atas haq ke atas yg lebih berhaq dicintai. Yang penting cintailah sesiapa saja kerana Allah bukan kerana rupanya, hartanya atau kedudukannya.. Pesanan akhir saya “Janganlah Mencari Teman Yang Baik tetapi Carilah Teman Yang Bisa Mengajarmu Kebaikan” – Jazakallah

  • NEO berkata:

    Alhamdulillah, saya insan yg kerdil ini dan hanya berusaha tetapi hidayah itu milik Allah jua. Saya doakan saudari diberi petunjuk dan kekuatan untuk berhijrahkan diri daripada yg kurang baik kepada yg lebih baik, insyallah – Jazakallah

  • antoe berkata:

    emmmmh ( yang cari suami silakan hubungi aku )

    aku ada di ” Tentang wanita islam “

  • Saya sentiasa bercita-cita menjadi wanita soleha…Tolong doakan saya Terima Kasih

  • hana berkata:

    Saya ingin menjadi wanita soleh, ta’at pda suami… tapi kdang suka berubah pikiran. suka buka jilbab…

  • ria berkata:

    assalamualaikum…

    izin copy paste ya .. urk share difb saya..

    syukron ^_^

  • mama berkata:

    Sy br kemtian suami yg sgt di kasihi, sy bernekad mempertahan cinta sy utk suami hgga akhir hayat, dn mengisi kekosongan dan kerinduan pd suami dgn mendekatkan diri pd ALLAH. Sy ber azam idup dn mati sy skrg untuk ALLAH…

    Umur sy akan menginjkmmke 40an…ape yg sgt merisaukan, dugaan idup pd ms akan dtg, sy sgt kasih dn syg pd suami, dia adalah suami yg terbaik , melayani sy dgn penuh kasih syg hgga sy sgt rs terseksa merindui dia pd waktu ini…sy sdg berusaha utk menjadi wanita yg solehah, walau tanpa suami yg menjadi tpt rujukan dan dorongn dr dia selama ini…bantu la sy, apakah ada amalan doa khusus yg perlu sy amal kan selain dr solat fardu dan sunat, zikir dan bc quran dan puasa ?

  • nor suziani berkata:

    menjadi seorg wanita solehah adalah impian semua wanita….dan sy ingin mnjadi seorang wanita yg solehah,..

  • marul berkata:

    jika kamu ingin nak menjadi orang yang soleha inda lah payah kamu beri tahu yang kamu pandai membuat perkara smhyng apa itu didalam perkara tersebut.., tidak perlu lah kita memberi tahu jika kita seorang yang slalu mmbuat smbhyang apa didalam perkara tersebut..jika kamu mmberitahu kamu smbyng apa didalam perkara tersebut itu mnampakkan diri kamu ingin nak dipuji oleh urng lain.. tapi bukan smata2 mmuji krana Allah.. jagi simpan lah dan jngn lah kita mmberitahu tntng hal kita didalam perkara tersebut ;}

  • rabiatul adawiah berkata:

    asalamualaikum.doakan kejayaan wat sy mencapai hidayah allah

  • trima kasih..blog nie bnyk m’bntu sy…sy dlm proses utk b’ubh..
    sy ingin menjadi wanita solehah dan isteri yg solehah

  • Pengemis cinta Ilahi berkata:

    Assalamualaikum. Sya seorg remaja brumur 17 thun.Sya seorg gadis yg tidak liar dan sntiasa duduk dirmh dan tidak pernh mlakukn prkra2 terkutuk.Apabila hati sya sering ingn solat dn mlakukn sgala perintahnya,sya trus solat dan memohon taubat . Ttpi, beberapa mnggu kemudian sya tgglkan solat lagi apabila sya terpengaruh dgn org yg brada disekeliling sya.Selepas itu, apabila sya melihat tntg islam dlm televisyen atau dlm internet,hati sya sayu dan sdih dgn sikap sya..sya kmbli taat pda-Nya lagi . Selpas trpengaruh lgi pada kwn2 yg sering menghasut sya, sya lupakan Dia kembli.Hati sya tidak tetap dan iman sya terlalu tipis. Sya slalu ingn menghindari kwn2 sebegitu, tetapi oleh krana tidak mahu menyinggung perasaan mereka sya truskn prshbtn. Kami satu kelas dan sering brhadapan setiap wktu..skrg sya bnr2 ingn menjdi gdis yg solehah.. Bgaimana untk sya tetapkan hati ini kerana sya jenis yg mudah terpengaruh dan mudah taat.. Perkara ini brulang-ulang brlaku pada diri sya.Bantulah sya..

  • hamba Allah berkata:

    semoga menjadi insan berkualiti..=D
    nak try ikut jgak jejak isteri-isteri dan wanita solehah zaman nabi..
    >>follow me in twitter,insha Allah i will follow u<< (Y)

  • follow me in twitter too.
    Drama Queen (@miss_afaf)
    syukran jazillan..=D

  • carsini berkata:

    assalamualaikum…
    memang sulit untuk menjadi seorang muslimah sejati, ketika kita sudah benar2 bertaubat kpd Allah, syaitan selalu menggoda dan terus menggoda….

  • zuhernizulkifli berkata:

    Kepada pengemis cinta ilahi,bersyukurlah dengan nikmat Allah yang kamu masih di bawah lindungan Allah..Benar kata orang,manusia tidak akan pernah lari daripada melakukan kesilapan..tetapi manusia yang baik adalah manusia yang sentiasa bertaubat apabila sedar ia telah melakukan kesilapan.sebagai sahabat saya ingin memberi nasihat,sebaik2 sahabat adalah sahabat yang ingin melihat saudari melakukan kebaikan.justeru,jika saudari ingin dilindungi daripada hasutan atau apa sahaja yang lebih menjurus kepada keburukan saya rasa saudari perlu sentiasa mendekatkan diri saudari kepada Allah selain memperbanyakkan membaca al-quran,mendekatkan diri dengan orang2 yang baik,dan melakukan amalan-amalan sunat yang lain.saya mendoakan setiap daripada kita iaitu hambaNYA agar setiap apa yang berlaku kepada kita adalah ujian daripadaNYA supaya kita lebih dekat denganNYA dan menjadi mulia di sisiNYA. Insyaallah..

  • nur berkata:

    Sy rse sye bkn wnita soleha mmg sye solt smue tu la sye xlri dri wt dose kpd allah ble ade mslh sye xdpt mngadap allah ngn baik n xbce quran ade kalanya sye nangs rndu allah dsisi kdg2 rse tkt allah bnci kt sye…

  • hida berkata:

    sy jg ingin menjadi istri solihah bagi suami sy,,,,meskipun sulit tp sy ttp akan berusaha

  • masni berkata:

    assalamualaikum saya wanita yg hnyut jauh..Saya bnyk berdosa kepada ibu bapa saya saya berharap jadi anak yg baik dan wanita yg soleh

  • mutiara berkata:

    saya cuba menjadi wanita solehah

  • ida eiyda berkata:

    assalamualaikum..saya memang teringin nak jadi wanita solehah..tp sya lemah dngn perbagai masalah..

  • Eni rahayu berkata:

    assalamualaikum muslimah… ikhtayar semampunya next tawakal…

  • riesyah berkata:

    assalamualaikum kaum wanita…………………………..saya ingin mengetahui menjadi wanita soleha itu yang berterusan bagaimana

  • riesyah berkata:

    kpada nurul ain atika sye doakan awk akn mnjdi wnta soleha y berterusan.AMIN……………………………………………………………………………..

  • riesyah berkata:

    kpada nor suziani sye doakn awak mnjdi wnta y sleha n taat printah allah…………….smue ktewx2 awk 2 btol smue wnta ingin mnjd wnta sleha

  • Muhammad berkata:

    Assalamualaikum, sy adalah seorang pelajar, akhir2 ni, sy mula sedar, yang percintaan sebelum berkahwin kebanyakan nya adalah sia sia, tapi, sy sering terdorong untuk contact kembali dengan dia oleh kerana lemahnya iman sy, bagaimana kah caranya agar sy dapat melupakan dia?…… Bantulah sy….

  • suchy smk i safari berkata:

    assalamualaikum.WR.WB
    saya ingin menjadi wanita soleha dan terhindar dari gangguan apapun…
    muda2han saya bisa …
    karena saya yakin tak ada yang tak bisa di dunia ini selagi ada kata mau. dan ingin berusaha
    .pertama aya ingin mengubah sikap / perilaku mungkin banyak teman yang tidak menyukainya.
    …… :)
    .

  • NEO berkata:

    InsyAllah, semoga Allah mempermudahkannya..

  • nisa berkata:

    saya ingin cuba jd wanita soleha ttpi,ssah nk brubah spenuhnya wlaupon sy jnis btudung..prangai kasar n xmatang..

  • putri hariyati berkata:

    assalamualaikum. sy ingin skali menjadi wanita soleha.. dulu sy bertudung tpi pakaian ketat dan dulu saya solat lima waktu tapi sy lengah2xkn .kini sy mnyesal kerna mninggalkn solat mmbuka aurat smula kerana pengaruh dengn gaya org2 barat.. kini ku ingin jadi muslimah sejati smga kali ini sy mmpu mnunaikan ibadah pnuh dgn ke imanan amin.

  • Dewi Bintang Samodra berkata:

    Niat ada igin sprt itu…tp suatu saat pasti bs ku lakukn. …

  • nani tasrif berkata:

    Semoga sy bs menjadi wanita dan istri yg soleha buat suami,walaupun saat ini suami sy belum bisa menjadi imam buat sy,semoga Allah membukakan pintu hatinya dan memberikan hidayah agar suami sy kembali k jalan yg di ridhoi Allah SWT..Amin

  • Zilla berkata:

    Assalamualaikum….trima kasih bnyk2 sbb wt blog nih…insyaallah niat sy nak jd wanita solehah makin kuat pas bc artikel2 yg berguna di sni…xlma lg sy nk jd seorang isteri,insyaallah sy nak jd seorang isteri solehah & itulah niat sy slama ni…smoga Allah memberkati niat sy ini,dan memberi kekuatan utk sentiasa bersama & bersyukur atas nikmatNya dan dijauhi segala perkara yang tidak baik…amin…minta penulis blog menambah artikel tentang wanita2 atau cerita2 tentang wanita pada zaman Rasulullah SAW…

  • surianna saidin berkata:

    sya ingin mnjadi wantia solehah

  • keliru berkata:

    Salam buat semua.saya tertarik dengan artikel ini.saya ingin jadi seorang ibu, pekerja dan isteri yang solehah.namun ketika kebahagiaan yang dtg dlm hidup ini, jiwa saya terganggu dengan kehadiran seorang rakan sekerja yang juga sudah berkeluarga.dia sungguh istemewa dlm pandangan saya walaupun kami jarang bertegur sapa.saya ingin kembali menjadi wanita solehah yang jiwa dan raganya untuk suami dan anak2.

  • izan omar berkata:

    Mohon sharing yer.. Terima kasih

  • yufie berkata:

    assalamualaikum wbt..sy ingin berubah dn mjdi muslimah sejati..tlng bntu sy dlm mpbaiki dri ini yg smakin lalai dgn dunia smata2.. :’(

  • arwiyani berkata:

    assalamualaikum……
    trimakasih atas saran yang diberikan semoga kita termaksud dari wanita yang soleha

  • shelvi novia rani berkata:

    Ya Allah mudahkn jalan utk hamba menjadikan hamba utk mnjadi wanita sholeha yg Engkau ridhoi. & pertemukan/ dekatkn hamba dgn org2 yg dpt mendekatkn hamba kpd Mu.

  • dream to jannah:) berkata:

    assalamualaikum..semua wanita impian semua nk jd muslimah..mcm tue jgak sy..sye ingn betul2 brubah mnjadi seorng muslimah…msalah sye..ble dah buat dosa tue menyesal ngan ape yg sye buat..tp kjap jew..then lpas tue ulang blik dosa lme..mcm mne nk ttpkan hati sye nie spye sye boleh mnjadi muslimah sebetulnyaa..

  • park_gi_hyun berkata:

    saya adalah wanita muslim yang jauh dari kata solehah tapi di dalam diri saya sangat ingin menyandang kata wanita solehah itu tapi sungguh saya seperti wanita yang sangat lemah sehingga saya terus saja tergoda dengan rayuan shaiton allah mudah kanlah hamba untuk menguatkan keimanan hamba amin

  • putri hariyati berkata:

    asalamualaikum .sy putri hariyati berumur 19tahun. .wlupn sy tidak soleha untk diri sya. tpi insyallah sy akn soleha dpan bkal suamiku apabila aq berkhawin nti..inginkn suami yg bole membimbing aq menuju k.syurga. amin. ^_^

  • Fiqah berkata:

    Bahagian no 4, ” Allah SWT ” :) bukan ” Allagh SWT ” Mohon diperbetulkan nama Allah itu :)

  • nasir berkata:

    saya pun suka berkongsi tentang bagaimana untuk membantu wanita menjadi soleha.

  • NEO berkata:

    Terima Kasih Atas Teguran itu

  • salam.. jgan tkut untuk berubah tetapi takuwt lah kerana Allah..

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 584 other followers

%d bloggers like this: