SUBUH YANG TERAKHIR

15 Mac, 2012 Comments Off on SUBUH YANG TERAKHIR


Alhamdulilah, syukur ke hadrat Allah SWT kerana dengan kudrat dan iradatnya dapat juga saya menyiapkan artikel ini sesudah subuh pada tanggal 22 rabiulawal 1433. Kisahnya adalah berkisar kepada peristiwa yang bakal terjadi pada akhir zaman disuatu peperangan  yang maha hebat antara umat islam menentang kufar iaitu Dajjal Al Masih bersama sekutunya yahudi laknatuallah. Perang Dunia ke 3 ini merupakan perang terakhir antara kaum muslimin dengan orang-orang Yahudi sebelum kedatangannya hari kiamat. Dalam perang tersebut pemimpin mereka Dajjal terbunuh, hingga seluruh Yahudi juga akan terbunuh sebanyak 70.000 orang. Itulah peperangan terakhir buat umat islam bersama tentera al Mahdi dan subuh yang terakhir sebelum dajjal terbunuh oleh nabi allah Isa as.

Di dalam sepotong hadis Rasulullah telah bersabda, “Tidak akan terjadi hari kiamat sehingga kaum muslimin memerangi kaum Yahudi dan membunuh mereka, sehingga bersembunyilah orang-orang Yahudi di belakang batu atau kayu, lantas batu dan kayu itu berkata, “Wahai orang muslim, wahai hamba Allah, ini ada orang Yahudi di belakang saya, kemarilah dan bunuhlah ia,” kecuali pohon Gharqad  karena ia termasuk pohon Yahudi”  (HR. Bukhari dan Muslim)

Ikutilah sorotan kisah seterusnya bagaimana kebangkitan Islam bersama Al Mahdi dan nabi ISA ra memerangi Dajjal bersama bala tentera Yahudi laknatuallah, insyallah.

Tagged: , , , ,

Komentar ditutup.

What’s this?

You are currently reading SUBUH YANG TERAKHIR at Welcômè ² Idzhâr Blòg.

meta

%d bloggers like this: